Vapaa kuvaus

Olen hyvää parisuhdetta arvostava uusiosinkku, jonkin verran elämää ja maailmaa nähnyt 60+ nainen. Joskus tunnen itseni vanhaksi, väsyneeksi ja/tai vihaiseksi. Useimmiten olen kuitenkin hyväntuulinen, optimistinen, positiivisesti elämään ja ihmisiin suhtautuva, pilke silmäkulmassa provosoiviakin ajatuksia ilmaan heittävä, innokas keskustelija.

En kuitenkaan koskaan tarkoituksella ilkeä tai pahantahtoinen, enkä katsele toisia alaspäin - paitsi useinkin fyysisesti pituuteni vuoksi.

PS: "En halua kertoa" -vastaus on mielestäni tylsä, mutta en osannut valita tarjotuista vaihtoehdoista.

Musiikkimakuni: vaihtelee tilanteen ja mielialan mukaan.

Jos voittaisin miljoonan: ajattelisin, että markkoina olisin hallinnut summan paremmin.

Vapaa-aikanani: liikun ulkona, uin, melon, luen, tapaan ystäviä, matkustelen, nautin hyvästä ruuasta, kokkaan, lojun (rankan työpäivän jälkeen) sohvalla ja katson televisiota, ajattelen, valokuvaan, opiskelen, kirjoitan ym.ym.

Elokuvat: katselen mielelläni monenlaisia elokuvia, useimmin eurooppalaisia. Esim. Almodovar on yksi lempiohjaajistani. Katson myös piirrettyjä.

Pukeudun: tilanteen mukaan. Niin että itse viihdyn ja erotun ympäristöstä riittävästi, ettei minua vahingossa ammuttaisi hirvenä metsässä tai luultaisi sohvatyynyksi sisätiloissa.

Postia voit halutessasi lähettää minulle osoitteeseen:

sa4ru5@suomi24.fi

Facebook-kutsuihin en valitettavasti voi vastata, koska O-O:lla ei ole omaa fb-sivua.

Kotimaa: ---

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: ---

Lapset: ---

Messenger: sa4ru5@suomi24.fi

Aloituksia

225

Kommenttia

5833

1. Jospa kuitenkin istahtaisitte rauhassa - vielä kerran - keskustelemaan. Jos miehesikin osaa kirjoittaa, ottakaa avuksi kynä ja paperia.

Jos molemmat olette siihen valmiita, voisitte kumpikin ensin miettiä vastauksia vaikkapa alla mainuttuihin kysymyksiin ja keskustella niistä sen jälkeen yhdessä.

Mikä sai teidät rakastumaan toisiinne?
    Mitä ominaisuuksia ihailette puolisoissasi?
    Mitkä asiat ärsyttävät?
    Mitä haluaisitte muuttaa suhteessanne?
    Mitä olette itse valmiita tekemään?

Haluatteko erota?
    Miksi?
    ... jatka itse listaa.

Tulevaisuutta ajatellen asioiden ajattelemisesta ja niistä keskustelemisesta on varmasti joka tapauksessa teille kummallekin hyötyä. Tiedättehän ainakin, mitä tahdotte ja mitä ette.

Tiedän, että on olemassa pariskuntia, joissa toinen on pelkästään omanarvon tunteen ylläpitämiseksi käynnistänyt avioeroprosessin pelätessään joutuvansa hylätyksi. - Onko arvokkaampaa hylätä kuin tulla hylätyksi?

Yhdet ystäväni ovat sellaisen kokemuksen jälkeen muuttaneet myöhemmin takaisin yhteen ja ovat taas eläneet toista kymmentä vuotta yhdessä. Kertovat oppineensa pitämään huolta suhteestaan ja keskustelemaan oikeista asioista: suhteestaan, arvoistaan, odotuksistaan, toiveistaan, pettymyksistään jne. sekä ilmaisemaan tunteitaan paremmin - niin positiivisia kuin negatiivisiakin.

Vaikka onkin houkuttavaa leikkiä kahvikuppi-psykologia ja heittää hyvässä tarkoituksessa ilmaan ajatuksia, asiantuntija olet SINÄ itse.

Toivotan sinulle hyvää jatkoa ja voimia jaksaa taas huomiseen!
  2. ja toimi sen mukaan. Sinä varmaan haluat, että miehelläsi ja teillä yhdessä on mahdollisimman hyvä olla.

Sinun tilanteessasi yrittäisin varmaan toimia niin, kuin uskoisin olevan parasta miehelleni.
    En haluaisi aiheuttaa sotkua hänen ja hänen sukulaistensa välille. Jos pahoittaisin mieleni tai haluaisin huomauttaa jostakin, kertoisin siitä miehelleni.

Luultavasti yrittäisin mennä uuteen tapaamiseen ennakkoluulottomasti ja esiintyä ystävällisesti - mieheni avovaimona. Yrittäisin pitää mielessä, että en edusta vain itseäni vaan myös häntä. Samalla tavoin kuin esim. työkuvioissa joutuu edustamaan yritystä, eikä voi tuoda esille omia negatiivisia tunteitaan vaikka haluaisi.

Jos sukulaisilla on epäluuloja sinua kohtaan, ne voivat jonkin ajan päästä muuttua hyvinkin positiivisiksi, kun he saavat tilaisuuden tutustua sinuun. Älä sulje tältä mahdollisuudelta ovea esittämällä turhaan kielteisiä ajatuksia!

Heidän epäluulonsahan eivät voi johtua sinusta, vaan jostain mitä on tapahtunut jo kauan sitten - ennen sinun aikaasi. Osoita sinä nyt, että miehesi on vihdoin osannut tehdä hyvän valinnan.

Toivotan sinulle iloista avointa mieltä. Kuka tietää vaikka joistain näistä nyt ennakkoluuloisista sukulaisista voi hyvinkin tulla vielä joskus parhaita ystäviäsi.

- Tai voithan sitten myöhemmin todeta ettet halua olla joidenkin ihmisten kanssa tekemisissä kuin pakollisissa kuvioissa. Toivottavasti teet sen vasta sitten kun olette ensin kunnolla ehtineet tutustua. Vanhat epäluulot saattavat olla hyvinkin perusteltuja ja niiden karkoittaminen vaatii oman aikansa.

Sinut miehesi on itse valinnut, toisin kuin sukulaisensa!

Hymyä huuleen ja pilkettä silmäkulmaan!
  3. Hei siskot,
    muutetaan tilanne. Kun itse muutamme omaa käyttäytymistämme, se ei voi olla vaikuttamatta tilanteeseen.

Jos enemmistö ei tyytyisi hiljaa kuuntelemaan, kun yksi tyhmänilkeä ryhtyy panettelemaan yhteistä työtoveria, ilkimys saattaisi pysähtyä ajattelemaan ja ehkä pelätä suosionsa menettämistä.

Mikään ei ole sietämättömämpää kuin ilkeä ihminen, paitsi tyhmä ja ilkeä! (Nainen tai mies.)

Kieltäydyn uskomasta, etteikö jokainen meistä voisi halutessaan vaikuttaa tilanteeseen - ainakin pitkällä aikavälillä.