Vapaa kuvaus

Kotimaa: Suomi

Koulutus: ---

Ammatti: Muu

Siviilisääty: Naimisissa

Lapset: ---

Aloituksia

10

Kommenttia

341

1. Mutta kun näitä viestejä lukee niin ei mikään ihmekkään jos monelle tulee mieleen että täällä vain muslimisuhteita haukutaan.
    Harva tulee kuitenkaan ajatelleeksi että jos viesteistä 90% koskee muslimisuhteita niin tasapuolinen haukkuminen tarkoittaa sitä että haukkumisista 90% kohdistuu muslimisuhteisiin ja siinä sivussa myös joku ulkopuolinenkin saa vahingossa osansa :(.

Ongelma myös siinä, että jos joku kokee viestin itseään loukkaavaksi, niin monet vielä provosoivat tilannetta lisää haukkumalla vastapuolta, ja jos mahdollista, niin vieläkin rajummin ja tappelu onkin sitten valmis :(.

Mutta tosiaan jos kaikki käyttäisivät pelkästään omaa nimimerkkiä kaikissa viesteissä, niin ehkä se hieman hillitsisi myös omaa kielenkäyttöä.
  2. "sä et kyllä taida olla ainoa ulkomailla käynyt tai asunut, että sori vaan"

Sitäpä minäkin juuri peräänkuulutan että koska suurin osa suomalaisista moku-suhteista on jotain vallan muuta kuin muslimisuhde, niin miksei tällä palstalla muita kirjoituksia pahemin näe kun kaksikymppisten muslimitarinoita :(.

Ja mitäkö eroa minulla niihin joiden kirjoituksia etupäässä täällä on?
    Minä olen lähes koko työssäoloaikani ollut työtehtävissä jossa työt ulkomailla on arkipäivää, ja sen verran ikääkin että tämän palstan nuorimmat vielä vaipoissa kulki kun minä jo Suomen ulkopuolella töitä tein.
    Aika pitkään naimisissakin olin suomalaisen vaimon kanssa ja hänkin aikansa mukana kulki "matkailevana kotiäitinä", kunnes kyllästyi siihen että kauaskantoisia suunnitelmia tulevaisuudesta ei voi tehdä kun ei koskaan etukäteen tiedä mikä on seuraava maa, ja kuinka kauan siellä viivytään.
    No hän sitten jäi Suomeen töihin ja voitte arvatakkin että suhteelle ei ole kovin ruusuista tulevaisuutta edessä jos puolisot pääsääntöisesti eri maissa asuvat, joten erohan siitä lopulta tuli.

No Kiinahan on jo vuosia meitä suomalaisiakin työllistänyt kuten myös minua, ja sieltä myös nykyisen vaimoni löysin. Ja se on myös totta, että vaikka muutama vuosikymmen oli vierähtänytkin eri maissa oleskellessa, kiinalaisten kauneus silti vielä minuakin hätkäytti!
    Sen verran aikaisemmista virheistä kuitenkin oppin, että nykyisin olen työtehtäviä vaihtanut siten, ettei enää tarvitse maailmalla olla vaan voidaan yhdessä täällä kotisuomessa elellä.
  3. Minä olen sitä mieltä, että Jos suhde on kunnossa ja oma itsetunto paikallaan, niin eihän noista arvosteluista edes tunnista itseään :).
    Ei kai kukaan sinuakaan vastaan henkilökohtaisesti hyökkää jos et anna siihen aihetta?

Jos ihan vakavasti asiaa ajattelee niin kaikkienhan on tunnustettava, että monikulttuurisessa suhteessa on huomattavasti suuremmat riskit epäonnistua kuin olisi puhtaasti kotimaisessa suhteessa!
    Siksi ihmettelenkin että miksi tilastoja vastaan niin kärkkäästi täällä hyökätään. Pikemminkin pitäisi tutustua noihin tilastoihin ja ottaa noista opiksi, jotta pystyisi välttämään karikot ja ainakin oma suhde onnistuisi!

Vaikka täällä kuinka vähätellään kulttuurieroja, niin onhan se toiseen maahan muuttavalle puolisolle melkoinen kulttuurishokki sopeutua maan tapoihin. Kielikin pitäisi opiskella ja kunnollinen työpaikka löytää. Pinnaa kuitenkin kysyy jos on koulutukseltaan lääkäri mutta kelpuutetaan vain iltaisin kauppojen käytäviä siivoamaan jne. :(.

Ja vai ei täällä miehiä ja heidän ulkolaisia vaimojaan haukuta?
    Lueppas tarkemmin niin huomaat että kommentit noihin vähiinkin miesten viesteihin on tällä suurelta osin sitä, että mukamas kaikki suomalaiset miehet vaan juoppoja, luusereita tai peräkammarin poikia. Avioliitotkin vanhan juopon ja nuoren aasiailaisen vaimon suhteita jossa naista sorretaan.
    Vaimotkin mukamas jostain "gatalogista" valittu tai joku paikallinen huora tänne suomeen lomamatkalta tuotu.
    Ja heidän vaimonsa mukamas pelkästään rahan takia avioituneet ja suhteessa vain sen aikaa kun on rahaa mieheltä lypsettäväksi! Jos vaimo on töissä niin heti ollaan sanomassa että ai sunkin vaimosi huoraamalla elantonsa hankkii :(.

Eikös tunnu tutulta tekstiltä? :)
    Miehet vain harvemmin nuo kommentit henkilökohtaisesti ottavat mutta hirveä poru kuitenkin syntyy jos vähänkään naisten muslimisuhteesta arvostelua tulee :).
  4. :) Joko miehesi on Suomeen päässyt?
    Jos vaan vaimoani on uskominen, niin sinulla kova kouluttaminen vielä edessä ..

Paikallinen päivärymi siellä kuulemma:
    Vaimo: Aamulla töihin. Sitten kotona ruuan laitto, tiskaus, pyykin pesua ja siivoamista. Siinä sivussa lasten (lapsen) hoito.

Mies: Aamulla töihin. Sitten lehden lukua, syöminen, television katsomista tai kavereiden luokse..:(.

Toivotaan kuitenkin että sanonta "vanha koira ei opi uusia temppuja" ei pidä sinun miehesi osalta paikkaansa :)
  5. Taistelu täällä aiheesta :)

Sosiaali- ja terveysministeriöhän on vähän puun ja kuoren välissä :(.
    Jos suomessa ei saada aikaan lasten ympärileikkausta sallivaa lakia, ongelmana on että suurin osa noista ympärileikkauksista tullaan kuitenkin tekemään, mutta "maan alla".
    Kun ammattitaidoton henkilö tekee sen puutteellisissa olosuhteissa niin lopputuloksena on että tuo lasta suojeleva laki kääntyykin lasta vastaan :(.

Katsoisin että Suomella onkin kaksi mahdollisuutta:

a. Muuttaa lakia siten, että ympärileikkaus lapsille tehdään luvalliseksi siihen valtuutetun henkilön toimesta (lääkäri). Lääkäriliittohan vaatii että lääkäreillä täytyy olla oikeus kieltäytyä toimenpiteestä eettisistä syistä.
    Jos laki edellyttäisi että lääkärin täytyy hakea erillinen todistus siitä että on oikeutettu ympärileikkauksen suorittamaan, muiden ei tarvitsisi sen pahemmin selitellä eettistä katsomustaan vaan voisivat todeta ettei heillä ole lupaa.

b. Jos ympärileikkaus pysyy lainvastaisena, se pitäisi selvästi kirjata lakiin! Ja jotta sitä myös pystyttäisiin valvomaan, lain pitäisi ulottua myös muualla kuin Suomessa suoritettuihin ympärileikkauksiin.
    No valvonnan kannalta ei kuitenkaan liene syytä ryhtyä tässäkään tapauksessa pistokoeluonteisiin ruumiintarkastuksiin :)

Mutta riippumatta siitä mihin ratkaisuun politikot tässä asiassa päätyvät, tärkeintä olisi kunnollinen valistus siitä että Suomen laki takaa lapselle ruumiillinen koskemattomuuden jota myös lasten vanhempien täytyy kunnioittaa.
    Saattaa nimittäin olla niinkin ettei kaikissa maahanmuuttajaperheissä edes tuota tiedosteta/ ymmärretä, ettei täällä Suomessa edes omaa lasta saa lyödä..:(.