Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
loveletter100
profiilit
loveletter100
loveletter100
Vapaa kuvaus
Kotimaa: Suomi
Koulutus: ---
Ammatti: Muu
Siviilisääty: Naimisissa
Lapset: ---
Aloituksia
10
Kommenttia
341
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Mutta kun näitä viestejä lukee niin ei mikään ihmekkään jos monelle tulee mieleen että täällä vain muslimisuhteita haukutaan.
Harva tulee kuitenkaan ajatelleeksi että jos viesteistä 90% koskee muslimisuhteita niin tasapuolinen haukkuminen tarkoittaa sitä että haukkumisista 90% kohdistuu muslimisuhteisiin ja siinä sivussa myös joku ulkopuolinenkin saa vahingossa osansa :(.
Ongelma myös siinä, että jos joku kokee viestin itseään loukkaavaksi, niin monet vielä provosoivat tilannetta lisää haukkumalla vastapuolta, ja jos mahdollista, niin vieläkin rajummin ja tappelu onkin sitten valmis :(.
Mutta tosiaan jos kaikki käyttäisivät pelkästään omaa nimimerkkiä kaikissa viesteissä, niin ehkä se hieman hillitsisi myös omaa kielenkäyttöä.
06.07.2007 13:56
Kai palstan vakiporukalle ihan tuttua tietoa, mutta todettakoon kerran vielä että vaimoni on kiinalainen.
06.07.2007 12:37
Riippuu ihan kokonaan siitä, kuinka kauan olette toisenne tunteneet ja kauanko olette olleet yhdessä "ihan käsi kädessä" eikä mitään pelkkää nettiseurustelua. Jos olette riittävän kauan aikaa saman katon alla asuneet, niin lupa tulee muutamassa viikossa. Mutta jos etupäässä pelkkää nettiseurustelua, niin voitte varautua kielteiseen oleskelulupapäätökseen.
27.06.2007 13:16
Onnea vaan matkalle!
Sen verran edullinen maa kuitenkin asua että ei suomalainen edes hirveästi säästöjä tarvitse siellä elääkseen. Onhan siellä paikallisten työntekijöiden palkka jotain 200€ / kk paikkeilla joten pikkurahalla 3 kk elelee siellä vaikkei mies kaikkea maksaisikaan :).
27.06.2007 13:08
Eniten minua ihmetyttää se, että jos/kun kerran monikulttuurisessa suhteessa asuu, niin miksi ei voi rekisteröidä omaa nimimerkkiä ja käyttää sitten jatkossa pelkästään sitä!
Jos omat kirjoitukset on sitä tasoa ettei omalla nimimerkillä voi kirjoittaa niin silloin saattaisi olla parempi ettei kirjoita lainkaan.
Uskoisin että taso kummasti paranisi jos kaikki rohkeasti omalla nimimerkillään tänne kirjoittelisi. Tai ainakin voisi sujuvasti hypätä yli kaikki "huuhaa" nimimerkkien käyttäjien viestit :).
25.06.2007 09:56
Vaimoni pitää Suomesta juuri sen takia että täällä ei ole kesälläkään liian kuumaa ja talvella vastaavasti luminen luonto on silmiähivelevän kaunis.
Hän on myös ihastunut nimenomaan siihen, että ei tarvitse asua monen miljoonan ihmisen asfalttiviidakossa vaan voi kesäisin samoilla luonnossa kukkien keskellä.
Rantasauna ja uiminen on myös kova sana vaikkei uiminen vielä kovin vakuuttavasti sujukkaan :).
Eli kun hän on ikänsä tuskaillut helteisessä suurkaupungissa niin Suomen luonto ja rauhallisuus on hänelle kuin paratiisi.
25.06.2007 09:31
Tämä palsta on tosiaan lähes yksinomaan muslimitaustainen joten tehokkaasti muut on täältä kadonneet ja joskus tuntuu ettei tänne edes muita kaivatakkaan :(.
Minullakin kiinalainen vaimo mutta muutaman kerran jo tullut kommentti että "miksi yleensä täällä olet kun sulla ei kuitenkaan ole OIKEAA mokusuhdetta" :).
Kai jotkut täällä olijat ovat käsittäneet tuon moku termin väärin ja luulevat että se viittaa puolison väriin "mokka"..
Eipä ole tullut kyllä täällä roikuttuakkaan useampaan viikkoon ja kun nyt näitä juttuja lueskelee niin empä ole mitään hävinnytkään :).
20.06.2007 22:18
Kyllä ainakin meille molemmille soitettiin kun lupa oli ok. + molemmat saivat vielä kirjallisenakin tuon päätöksen.
Ja onhan ainakin luvan hakijalle puhelimessa tuo kerrottava että voi tulla luvan noutamaan - Mitempä sitä muuten osaisi passinsa kanssa lähetystöön mennä :).
29.05.2007 14:26
"sä et kyllä taida olla ainoa ulkomailla käynyt tai asunut, että sori vaan"
Sitäpä minäkin juuri peräänkuulutan että koska suurin osa suomalaisista moku-suhteista on jotain vallan muuta kuin muslimisuhde, niin miksei tällä palstalla muita kirjoituksia pahemin näe kun kaksikymppisten muslimitarinoita :(.
Ja mitäkö eroa minulla niihin joiden kirjoituksia etupäässä täällä on?
Minä olen lähes koko työssäoloaikani ollut työtehtävissä jossa työt ulkomailla on arkipäivää, ja sen verran ikääkin että tämän palstan nuorimmat vielä vaipoissa kulki kun minä jo Suomen ulkopuolella töitä tein.
Aika pitkään naimisissakin olin suomalaisen vaimon kanssa ja hänkin aikansa mukana kulki "matkailevana kotiäitinä", kunnes kyllästyi siihen että kauaskantoisia suunnitelmia tulevaisuudesta ei voi tehdä kun ei koskaan etukäteen tiedä mikä on seuraava maa, ja kuinka kauan siellä viivytään.
No hän sitten jäi Suomeen töihin ja voitte arvatakkin että suhteelle ei ole kovin ruusuista tulevaisuutta edessä jos puolisot pääsääntöisesti eri maissa asuvat, joten erohan siitä lopulta tuli.
No Kiinahan on jo vuosia meitä suomalaisiakin työllistänyt kuten myös minua, ja sieltä myös nykyisen vaimoni löysin. Ja se on myös totta, että vaikka muutama vuosikymmen oli vierähtänytkin eri maissa oleskellessa, kiinalaisten kauneus silti vielä minuakin hätkäytti!
Sen verran aikaisemmista virheistä kuitenkin oppin, että nykyisin olen työtehtäviä vaihtanut siten, ettei enää tarvitse maailmalla olla vaan voidaan yhdessä täällä kotisuomessa elellä.
29.05.2007 11:34
Eipä sitä paljoa tarvita kun jo suomalaiset naiset italialaiseksi alkavat ihmisiä veikkailemaan :)
Lukemattomia kertoja minuakin ollaan italialaiseksi veikattu + kavereilta kyselty että: " osaaks tuo suomea? ".
Eli taitaa olla niin että kun vaan riittävän kauan etelämmässä asunut että ihonväri muuttuu syvänruskeaksi tuon suomalaisen punaruskean sijaan + siihen vielä mustanruskea tukka, niin ei edes siniset silmät herätä epäilyksiä vaan heti perussuomalainenkin rupeaa italialaiselta näyttämään :)
28.05.2007 11:48
Meistä ei kyllä kumpikaan käynyt haastattelussa, mutta UVIsta pikainen soitto minulle: " Vaimonne oleskelulupa-anomus tuli meille eilen. Kaikki näyttää olevan kunnossa joten hän voi noutaa oleskelulupansa maansa suurlähetystöstä. "
Muutama päivä tämän jälkeen tuli minulle myös postissa päätös kirjallisena. Vaimoni sai oman kopionsa päätöksestä samalla kun kävi oleskelulupansa noutamassa.
28.05.2007 11:22
Ihan samaa olen itsekkin ihmetellyt! Tuntuu että tällä palstalla kirjoittelevat vain enemmän tai vähemmän keskenkasvuiset tytöt jotka eivät oikeasti ole ulkomailla edes olleet vaan kokemukset rajoittuu pelkästään joihinkin lomamatkoihin. Joko sitten sieltä tai ihan vaan netistä joku muslimi löydetty ja ei muuta kuin naimisiin. Toinen vaihtoehto näyttää olevan, että joku elintasopakolainen täältä Suomesta löydetty :(.
Ja todellakin me maailmalla asuneet ja sitä kautta puolisomme löytäneet puuttuu palstalta tyystin. Eikä sinäänsä mikään ihmekkään, koska ei kukaan jaksa lukea noita typeriä muslimitarinoita ja itkua siitä kun ei oleskelulupaa sitten tuolle "rakkaalle" tullutkaan.
Olisi tosiaan ihan mielenkiintoista tarinoida muistakin suhteista mutta kai siihen tarvittaisiin ihan oma alue meitä varten :)
28.05.2007 10:59
Avasin siksi aikaa uuden hotmail-tunnuksen että päästään oikeat sähköpostiosoitteet vaihtamaan.
tonkin99@hotmail.com
16.05.2007 20:45
Vaimoni vastaavasti ihan eteläkiinasta, ja ei sielläkään riisi mikään pääruoka ole vaan lähinnä joidenkin ruokien lisukkeena.
Siellä etupäässä kasviksia, lihaa ja meren antimia syödään mutta toisinaan myös pieni kupillinen riisiäkin ateriaan kuuluu.
Näin ainakin etelän kaupungeissa, mutta tilanne saattaa olla toinen maaseudulla.
13.05.2007 12:04
Minä olen sitä mieltä, että Jos suhde on kunnossa ja oma itsetunto paikallaan, niin eihän noista arvosteluista edes tunnista itseään :).
Ei kai kukaan sinuakaan vastaan henkilökohtaisesti hyökkää jos et anna siihen aihetta?
Jos ihan vakavasti asiaa ajattelee niin kaikkienhan on tunnustettava, että monikulttuurisessa suhteessa on huomattavasti suuremmat riskit epäonnistua kuin olisi puhtaasti kotimaisessa suhteessa!
Siksi ihmettelenkin että miksi tilastoja vastaan niin kärkkäästi täällä hyökätään. Pikemminkin pitäisi tutustua noihin tilastoihin ja ottaa noista opiksi, jotta pystyisi välttämään karikot ja ainakin oma suhde onnistuisi!
Vaikka täällä kuinka vähätellään kulttuurieroja, niin onhan se toiseen maahan muuttavalle puolisolle melkoinen kulttuurishokki sopeutua maan tapoihin. Kielikin pitäisi opiskella ja kunnollinen työpaikka löytää. Pinnaa kuitenkin kysyy jos on koulutukseltaan lääkäri mutta kelpuutetaan vain iltaisin kauppojen käytäviä siivoamaan jne. :(.
Ja vai ei täällä miehiä ja heidän ulkolaisia vaimojaan haukuta?
Lueppas tarkemmin niin huomaat että kommentit noihin vähiinkin miesten viesteihin on tällä suurelta osin sitä, että mukamas kaikki suomalaiset miehet vaan juoppoja, luusereita tai peräkammarin poikia. Avioliitotkin vanhan juopon ja nuoren aasiailaisen vaimon suhteita jossa naista sorretaan.
Vaimotkin mukamas jostain "gatalogista" valittu tai joku paikallinen huora tänne suomeen lomamatkalta tuotu.
Ja heidän vaimonsa mukamas pelkästään rahan takia avioituneet ja suhteessa vain sen aikaa kun on rahaa mieheltä lypsettäväksi! Jos vaimo on töissä niin heti ollaan sanomassa että ai sunkin vaimosi huoraamalla elantonsa hankkii :(.
Eikös tunnu tutulta tekstiltä? :)
Miehet vain harvemmin nuo kommentit henkilökohtaisesti ottavat mutta hirveä poru kuitenkin syntyy jos vähänkään naisten muslimisuhteesta arvostelua tulee :).
13.05.2007 11:53
:) Joko miehesi on Suomeen päässyt?
Jos vaan vaimoani on uskominen, niin sinulla kova kouluttaminen vielä edessä ..
Paikallinen päivärymi siellä kuulemma:
Vaimo: Aamulla töihin. Sitten kotona ruuan laitto, tiskaus, pyykin pesua ja siivoamista. Siinä sivussa lasten (lapsen) hoito.
Mies: Aamulla töihin. Sitten lehden lukua, syöminen, television katsomista tai kavereiden luokse..:(.
Toivotaan kuitenkin että sanonta "vanha koira ei opi uusia temppuja" ei pidä sinun miehesi osalta paikkaansa :)
08.05.2007 15:18
Ensinnäkin - Kaikista maailman naisista yli 50% on Aasialaisia joten aika isosta määrästä mielipiteesi esitit :).
Ja totuushan on se että juuri tuo osuus maailman naisista käyttää vähiten rahaa henkilökohtaiseen kauneudenhoitoon, joten ei se kauniina säilyminen ainakaan siitä ole kiinni..
Mutta jos rajataan aluetta vähän pienemmäksi, niin ainakin kaakkois-Aasialaiset naiset kauniita ja myös säilyttävät nuorekkuutensa keskimääräistä paremmin ja edelleen ilman meikkejä :).
07.05.2007 14:34
Olen ihan samaa mieltä kanssasi!
Vaikka useiden maiden kulttuuriin kuuluukin että vaimo tekee kaikki kotityöt niin minusta on törkeää etsiä "kotiorjaa" itselleen.
Meidän perhessäkin oli kyllä alkuun suuria ongelmia kotitöiden järjestelystä koska vaimoni kulttuuriin kuului, että vaimo hoitaa kodin ja mies ei puutu siihen. Hänellä meni pitkän aikaa ennenkuin uskalti kotimaahansa vanhemmilleen edes kertoa, että myös minä teen ruokaa, siivoan, tiskaan ja pesen pyykkiä ym :).
No haukkumisethan minun vaimoni siitä äidiltään tietysti sai, mutta on hän yrittänyt kertoa että näin on Suomessa tapana :).
Nykyisin hän pitääkin Suomea paratiisina naisille, mutta samalla kyllä miettinyt että kuinkahan miehet hänen maastaan tänne Suomeen sopeutuisivat :)
07.05.2007 14:12
Taistelu täällä aiheesta :)
Sosiaali- ja terveysministeriöhän on vähän puun ja kuoren välissä :(.
Jos suomessa ei saada aikaan lasten ympärileikkausta sallivaa lakia, ongelmana on että suurin osa noista ympärileikkauksista tullaan kuitenkin tekemään, mutta "maan alla".
Kun ammattitaidoton henkilö tekee sen puutteellisissa olosuhteissa niin lopputuloksena on että tuo lasta suojeleva laki kääntyykin lasta vastaan :(.
Katsoisin että Suomella onkin kaksi mahdollisuutta:
a. Muuttaa lakia siten, että ympärileikkaus lapsille tehdään luvalliseksi siihen valtuutetun henkilön toimesta (lääkäri). Lääkäriliittohan vaatii että lääkäreillä täytyy olla oikeus kieltäytyä toimenpiteestä eettisistä syistä.
Jos laki edellyttäisi että lääkärin täytyy hakea erillinen todistus siitä että on oikeutettu ympärileikkauksen suorittamaan, muiden ei tarvitsisi sen pahemmin selitellä eettistä katsomustaan vaan voisivat todeta ettei heillä ole lupaa.
b. Jos ympärileikkaus pysyy lainvastaisena, se pitäisi selvästi kirjata lakiin! Ja jotta sitä myös pystyttäisiin valvomaan, lain pitäisi ulottua myös muualla kuin Suomessa suoritettuihin ympärileikkauksiin.
No valvonnan kannalta ei kuitenkaan liene syytä ryhtyä tässäkään tapauksessa pistokoeluonteisiin ruumiintarkastuksiin :)
Mutta riippumatta siitä mihin ratkaisuun politikot tässä asiassa päätyvät, tärkeintä olisi kunnollinen valistus siitä että Suomen laki takaa lapselle ruumiillinen koskemattomuuden jota myös lasten vanhempien täytyy kunnioittaa.
Saattaa nimittäin olla niinkin ettei kaikissa maahanmuuttajaperheissä edes tuota tiedosteta/ ymmärretä, ettei täällä Suomessa edes omaa lasta saa lyödä..:(.
25.04.2007 15:07
kiitoksia kysymästä :)
Vaimollani on hyvä kokopäivätyö täällä Suomessa joten kaikki hyvin.
Valitettavasti olen väärä ihminen kommentoimaan thaimaalaisista, koska ei sen paremmin minun kuin vaimonikaan tuttavapiiriin kuulu yhtään thaimaalaista. Myöskään kumpikaan meistä ei ole edes koskaan eläessään kyseisessä maassa käynyt.
Isot pojatko sinulle tuollaista on kylillä kertonut?
Vihjeeksi sinulle: Älä usko kaikkea mitä ne siellä sinulle sanovat!
Meneppäs mieluummin vaikka isältäsi tai äidiltäsi kysymään niin ne varmaan paremmin osaavat sinulle asian todellisen laidan kertoa :)
Rattoisaa koulupäivää! :)
19.04.2007 21:17
16 / 18