Vapaa kuvaus

Olen rehellinen rento reino. t: Emperor Lars 18th Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Koulutus/opetus Työskentelen: opettaja Ase tai siviilipalvelus: lntstm Yhdistykset/kerhot: Etky Siviilisääty: Sinkku Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

6

Kommenttia

90

1. Et tarkemmin kertonut, mikä Samsungin malli on kyseessä. Itse harkitsin Sonyn/Samsungin 46" LCD-television ja Pioneerin 50" plasman välillä ja päädyin koekatselujen jälkeen Pioneeriin. Onhan se Samsungin kuva varmasti hyvää Xbox 360:llä tai Blueray-soittimella. Mutta jos pitää katsoa digi-tv:tä, niin se näyttää Pioneerissa paremmalta. Eli mielestäni hyvä korkearesoluutioinen materiaali näyttää hyvältä molemmissa, mutta plasma peittää paremmin huonon materiaalin häiriöt (pakkausartefaktit yms.)

LCD näyttö sopii tietokoneeseen kuin nakutettu, mutta kyllä kotiteatterissa plasma jyrää... 42" on itselläni tälläkin hetkellä, pitäis vaan päivittää se isommaksi. Tilasin jo tuon Pioneer 507XD:n pari viikkoa sitten, mutta en ole vielä sitä saanut... liekö suuren suosion vuoksi maahantuojalta tilapäisesti lopussa. Toinen hyvä vaihtoehto on Panasonicin 50" plasma, siis se EISA-testivoittaja.
  2. No itse tuossa juuri koeajoin pari turbolla varustettua autoa: Subaru Impreza WRX:n ja Mazda 6 MPS:n. Eipä tuo turbo pahemmin haitannut ajonautintoa, pikemminkin paransi sitä. No ehkä näiden autojen ajettavuus oli muutenkin tavanomaista parempi eli turbokaan ei sitä pystynyt täysin pilaamaan... Tuntui kuin olisin ollut lentokoneen lähtökiihdytyksessä, kun painoin kaasua reippaammin. Ja ainakaan Mazdassa (tuoreempi muistikuva) ei pahemmin mitään viiveitä ollut, heti 2000 rpm:n jälkeen alkoi tapahtua. Olen kokeillut vapaastihengittäviäkin tehopatoja eli Hondan Type-R:ää ja Toyotan T-sportia; niissä moottoria pitää kierrättää aivan tajuttomasti, että saa auton lähtemään kunnolla. Siitä on rentous ja ajamisen nautinto kaukana. Toki kakkosella pääsee jo sataa, joten 0-100 kiihdytykset sujuvat hyvin; turbovehkeessä pitää 100 mentäessä olla usein jo 3:n silmässä. Näillä turbovehkeillä kuitenkin ainakin minä saan ajamisesta enemmän nautintoa, kun ei tarvitse hampaat irvessä polkea kaasua ohituksissa ja (joskus) liikennevaloista lähdettäessä. On se turbo varmaan sitäpaitsi ympäristöystävällisempi ja kustannustehokkaampi ratkaisu kuin tilavuudeltaan suuri V8 tai V10 moottori.