Vapaa kuvaus

Eläin joka tavataan tyypillisemmin kirkkokahvila nimisessä chatissä. Toisinaan kirjoittelee palstoilla. Toisinaan sitten taas ei. On ateisti.
Koala_puussa liittyy keskusteluun. Hän on chattäillyt 444444 minuutin aja

Aloituksia

101

Kommenttia

347

1. Kriisien hyväksikäyttö uskonnossa

Toisessa ketjussa lainattiin seuran kirjoituksia seuraavasti: "Sellainenkin, joka ei ole ilmaissut haluavansa keskustel
    Jehovan todistajat
    0
    85
  2. Jeesuksen tulon seuraukset

Sangen usein kuulee uskovien sanottavan, että todellisia uskovia on luokkaa 1-5% väestöstä Suomessa. Tälläisillä alhaisi
    Raamattu
    3
    84
  3. Haussa oikein uskova

Otsikkoon voi suhtautua huumorilla enkä ole hakemassa sellaista uskovaa jonka voisi ajatella ymmärtävän täsmällisen oike
    Kirkko kuulolla
    20
    81
  4. Kysymyksiä ja niiden yleisempiä selityksiä

Tässä avauksessa pohdin yhtä kristinuskon tapahtumaa ja sen selitystä, sekä siitä seuraavia ongelmia. Hyvin tyypillistä
    Kirkko kuulolla
    22
    80
  5. Jumala sakottaa erehtymisestä?

Maailmassa on lukematon määrä erilaisia uskontoja joiden tavat ja dogmistot poikkeaa toisistaan. Yhteistä näissä on kuit
    Kirkko kuulolla
    17
    80
  6. Huono aines maailmassa

Todistajat uskovat että jumala siivoaa harmageddonissa pois sellaisen aineksen joka ei tänne kuulu. He siis ilmeisesti
    Jehovan todistajat
    26
    80
  7. Kristinuskon "armo"

Mietin seuraavaa asiaa. Olen itse ei-uskova ja en näe mitään perusteita uskoa että olisi Jumala. Jumalan olemassaoloa va
    Yleistä kristinuskosta
    8
    77
  8. "Tarvittiin viaton uhri" - hokema tarkastelussa

Yksi kristinuskon keskeisimmistä asioista on syyttömän Jeesuksen ristille naulitseminen syyllisten ihmisten puolesta. As
    Kirkko kuulolla
    15
    77
  9. Monikulttuuriruus liberalismin hengessä

Monikulttuurisuudesta on keskusteltu runsaasti. Olen myös itse pohtinut aihetta ja tullut entistä vakuuttuneemmaksi että
    Maahanmuutto
    4
    76
  10. Karttamisesta suuri haitta järjestölle itselleen

Karttamisen idea lienee estää järjestöstä eronneiden tai erotettujen esittämä kritiikki järjestöä kohtaan perheenjäsenil
    Uskonnot ja uskomukset
    3
    74
  11. Jumala olisi voinut luoda kaikista Jeesuksen kaltaisia

Jeesuksella oli vapaa tahto ja hän kykeni elämään synnittä. Miksi Jumala ei alun pitäen luonut kaikista siis Jeesuksen k
    Kirkko kuulolla
    21
    72
  12. Lapsien hankinta kristityn maailmankuvaan

Olen monasti ihmetellyt sitä, että miksi hel-vettiin uskovat kristityt haluavat hankkia lapsia. Jos maailmankuva on sell
    Kirkko kuulolla
    19
    71
  13. Todellisuus tekee monesta ateistin.

Kun Jumala määritellään rakkauden Jumalaksi jota kiinnostaa ihmisten asiat, syntyy vakava ylitsepääsemätön ristiriita va
    Kirkko kuulolla
    16
    68
  14. Edustaako kristinusko kohtuutta?

Usein keskusteltaessa kristittyjen kanssa, tulee kuulleeksi kysymyksen, että eikö vääristä teoista sitten pidä saada ran
    Kirkko kuulolla
    39
    67
  15. Kristinusko olisi hyvä moraalitestinä

Mietitään hetki kristinuskon ydinsanomaa. Se lienee se, että Jeesus on uhriverellään maksanut meidän kaikkien synnit ja
    Kirkko kuulolla
    20
    66
  16. Jumala edesauttoi synnin lisääntymistä

Kristinuskossa paratiisissä oli alun alkaen kaikki asiat hyvin. Ei ollut sairauksia, luonnonmullistuksia eikä väkivaltaa
    Kirkko kuulolla
    18
    64
  17. Vartiotorniseuran kaksi tietä

Vaikuttaisi sille että Vartiotorniseuralla on valittavanaan kaksi mahdollista tietä. Nykyisellään sen toiminta tulee hii
    Jehovan todistajat
    17
    63
  18. poliittinen korrektius ja sokeus

Olen pannut viime aikoina merkille että etenkin suomalaiseen kulttuuriin mahtuu vain yksi totuus kerrallaan. Esimerkiksi
    Politiikka
    0
    63
  19. Ateismi, lohtu ja toivo

Palstalla ja toki muuallakin uskovien piirissä on usein puheena ateismi. Sanotaan ettei ateismi anna mitään tai että ate
    Kirkko kuulolla
    7
    62
  20. Neuvoja itselleni vuosikymmenien takaa

Vaikka olenkin ollut ateisti jo pitkään ja maailmankäsitykseni kanssa niin sinut kuin se on mahdollista, tulee usein mie
    Uskonnot ja uskomukset
    2
    60